vrijdag 15 juli 2016

Den Blazer

Zoals beloofd in mijn vorig berichtje, meer over het blazerke dat ik maakte in de opleiding 'Vervaardiger van kinderkleding'.

Blazer

Silke was de klant en koos: een korte blazer met een ronde kraag en de panden moesten ook een beetje afgerond worden.
Ze zocht in haar stiftendoos en kwam met een mooi kleurtje naar me toe. Die kleur blauw moest het worden. Na even zoeken vonden we op het internet dé kleur die ze wou.
Het stofje is een gabardine met een heel klein beetje stretch.

Blazer


En toen kon ik aan de slag. Eerst een basispatroon tekenen. Dan de nodige aanpassingen maken. Stof knippen, in de pas zetten, aanpassingen maken en in elkaar zetten.
Het was een heel werkje!

De blazer werd voorzien van 2 paspelzakjes met klep. Heel precies werken is de truc!

Blazer

Achteraan voorzag ik een lendenstukje met goud paspel tussen de prinsessennaden.

Blazer

Blazer

De juiste knopen vinden was ook nog een probleem. De grote aan de voorkant vond ik heel leuk, maar ik vond geen bijpassende kleine knoopjes voor aan de mouwsplit. Daarom koos ik voor kleine gouden knoopjes, past mooi bij de paspel...

Blazer

Blazer

De blazer is gevoerd met Skew Cube Turquoise van Soft Cactus, maar ik vergat er foto's van te nemen.

Er zat ongeveer 4 maanden tussen maat nemen en de afgewerkte blazer. Gevolg, een wat te nipte blazer. Desalniettemin is Silke toch heel tevreden. En ik ook ;)

Blazer

2 opmerkingen: