dinsdag 10 november 2015

Restjesverwerking met Minions

Allé, restjesverwerking is nu ook weer een groot woord. Ik kocht voor Jens zijn kaptrui te veel stof, met het gedacht er ook nog truitjes voor de meisjes mee te maken. Maar ik veranderde van gedacht...
Toen ik Jens zijn trui maakte, moest ik er ook een print op strijken. Om dit even te testen, knipte ik 2 voorpandjes voor rokjes uit de sweaterstofjes, printte 2 leuke tekeningen van Minions op transfer papier en streek ze op de stofjes. Test geslaagd!
Ondertussen knipte ik ook achterpanden en taillebanden en maakte ik voor elk van mijn dochters een simpel recht rokje met elastiek in de tailleband.

En omdat ik nog stof overhad, maakte ik ook voor mezelf zo'n comfortabel rokje. Ik had niet genoeg grijze stof meer over, dus zette ik er links en rechts een stukje blauw stof tussen, met een grijs zakje erover. Wat mooie sierstiksels en klaar...


3 x rokje

Het rokje van Nina werd al gedragen, de soepvlek moet je er maar bij nemen...
3 x rokje

Eén van de vele sierstiksels die mijn machine rijk is...
3 x rokje

Minions rule hier in huis, dus ook Minions voor Silke.
3 x rokje

3 x rokje

En voor mij dus zonder print :)
3 x rokje

En nog maar een ander sierstiksel.
3 x rokje

3 x rokje

Het sweaterstof komt van Petit Couture.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen