zondag 1 november 2015

In de reeks: Vergeten te bloggen!

Het laatste stuk wat we vorig schooljaar in de les maakten, was een broek. Opdracht: een broek met rits en gulp, opgezette zakjes en steekzakjes, een jeansknoop of knipper, knopenelastiek en er moest een applicatie op staan.

Ik ging voor een los jeansmodel. Ik nam geen jeansstof, maar gabardine die ik op de markt in Maastricht kocht. De sierstiksels deed ik eens met cordonnet garen. Man man man, wat heb ik daar op gevloekt! Die trok steeds lusjes aan de binnenkant! Moet toch eens kijken wat ik verkeerd deed. Iemand tips?

De applicatie, daar heb ik ook lang over getwijfeld. Uiteindelijk heb ik er een robotje opgezet.

De punten van de juf waren weer top! En Jens is blij met zijn robot-broek. En dat is toch het voornaamste. Kijk maar even mee...

Broek voor Jens

Broek voor Jens

Broek voor Jens

Broek voor Jens

Broek voor Jens

2 opmerkingen:

  1. Mooi! Die riemlusjes en stiksels maken het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik ben ook blij met hoe hij geworden is.

      Verwijderen