donderdag 5 november 2015

In de ban van Super Mario

De eerste opdracht van het tweede jaar Vervaardiger van kinderkleding was een kaptrui.
Jens mocht al zijn wensen doorgeven. Er moest een tekening van Super Mario op staan, maar dan wel met de 'goud wasbeer' kracht.

Kaptrui voor Jens

Achteraan wou hij de naam van de kracht hebben staan. Een grote kap was ook een vereiste en natuurlijk zakjes. De kleuren kozen we zelf uit. Eerst zochten we naar gele sweaterstof, maar vonden die niet, blauw was de tweede keuze. En achteraf gezien ben ik daar blij mee.

Ik tekende een patroon met raglan mouwen met een neep ter hoogte van de schouder. Dat zorgt voor een mooiere pasvorm.

De naden van de mouwaanzet stikte ik door met een coverlock steek van mijn naaimachine. Ziet er heel professioneel uit, al zeg ik het zelf.
Ik koos voor half afgeronde zakjes die in de tailleband meegenaaid zijn.

Het sweaterstof komt van Petite Couture. De boordstof in de perfecte kleur vond ik bij Stoff in Alken.

De print streek erop met transfer papier uit de Ava.

De trui is nog wat aan de grote kant, zo kan hij deze warme trui de hele winter dragen.

Kaptrui voor Jens

De broek zag je hier reeds.
Kaptrui voor Jens

Kaptrui voor Jens

Kaptrui voor Jens

En is hij nu blij met zijn trui?
Kaptrui voor Jens

Kaptrui voor Jens

4 opmerkingen: