woensdag 15 juli 2015

Het bedoelde feestkleedje voor Silke

Voor Jens zijn communie wou ik voor Silke een kleedje maken met het korenbloemen paneeltje van Bambiblauw.
Ik vergiste me van stofje en maakte een kleedje uit het paneel met de klaprozen. Een heel mooi kleedje, wat spijtig genoeg snel stuk was.
Dus maakte ik een nieuw kleedje met de korenbloemen.

Ik maakte het patroon zelf. Ik voorzag zakjes in de zijnaden. In het rokdeel maakte ik in het midden een stolpplooi en links en rechts hiervan twee platte plooien. Ik zoomde de onderkant met een onzichtbare steek.


Het bedoelde feestkleedje voor Silke

Het bedoelde feestkleedje voor Silke

Het bedoelde feestkleedje voor Silke

Het bedoelde feestkleedje voor Silke

Het bedoelde feestkleedje voor Silke

Het bedoelde feestkleedje voor Silke

Het bedoelde feestkleedje voor Silke

4 opmerkingen: