vrijdag 5 juni 2015

Nina kreeg een nieuw kleedje...

Nina kreeg een nieuw kleedje voor het communiefeest van haar grote broer.
Voor de cursus vervaardiger van kinderkleding die ik volg in het Syntra, moesten we een mouwloos kleedje maken. De timing was perfect, want Nina moest toch een mooi kleedje hebben voor het feest. Ik had al een hele tijd geleden de mooie plooitjes van StraightGrain gepind. Ik ging voor het origami tussenstuk. Heel leuk effect en helemaal niet moeilijk!


Feestkleedje voor Nina

1-2-3 piano?

Feestkleedje voor Nina

Hier wordt tegenwoordig geen 1-2-3 piano meer gespeeld maar 1-2-3 Topmodel!

Feestkleedje voor Nina

De opdracht was dat er ook zakjes in het kleedje verwerkt moesten zitten. De zakjes met flapjes van Lotta van Compagnie M. vond ik wel leuk, dus die werden mee genomen in het patroon.
Van zodra ik het patroon helemaal op Nina's maat uitgetekend had en het tussenstuk voorzien had van de nodige plooitjes, zat het kleedje snel in elkaar.

Feestkleedje voor Nina

Joepie! Zakjes!

Feestkleedje voor Nina

Feestkleedje voor Nina


De stofjes komen van Petite Couture. Ik combineerde Triangularity Mustard van Art Gallery en Architextures Tangerine van Robert Kaufman.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen