maandag 27 oktober 2014

Silke Has A Secret

Een tijdje geleden kocht ik bij MonDepot een heel mooi stofje van Lucy Has A Secret. Ik bestelde genoeg om een kleedje voor mezelf te maken. Maar omdat ik vorig jaar een kleedje kocht met hetzelfde motiefje, weliswaar in een ander kleurtje, maakte ik er een kleedje voor Silke van.
Ik gebruikte het patroon van de Julia sweater van Compagnie M. en naaide er een a-lijn rokje aan. Tussen bovenstuk en rok naaide ik nog een paspeltje in hetzelfde stofje als het kraagje.
Toen Silke het bovenstuk paste, bleek dat de mouwen te smal waren. Dus knipte ik ze korter en zette ik er nieuwe mouwen aan. Zo lijkt het nu alsof ze er een t-shirt met lange mouwen onder aan heeft. Persoonlijk vind ik het zo veel mooier. Het oker tricot komt van Stoff.be in Alken.

Picture time!

Julia kleedje voor Silke

Julia kleedje voor Silke

Julia kleedje voor Silke

Julia kleedje voor Silke

Julia kleedje voor Silke

En het leuke is, er is nog genoeg stof over voor een rokje voor mezelf! (Ligt al geknipt klaar...)

2 opmerkingen: