donderdag 18 september 2014

Recykleren is tof!

Mijn achternicht had járen geleden een rokje. Haar mama maakte het voor haar. Het was echt een heel mooi rokje. Na een tijdje was dat rokje te klein voor haar en kreeg ik het. Ik heb het héél vaak gedragen. Tot het ook te klein was voor mij. Maar ik gaf het rokje niet door en hield het bij. Ik vond het zo'n mooi rokje...

Enkele dagen geleden haalde ik het rokje uit de te-recykleren-doos. Ik maakte de blinde zoom los, haalde de blinde rits er uit, haalde de tailleband er af en versmalde het wat. De bedoeling was om de tailleband er terug aan te zetten, maar dan met een elastiek erin. Maar ik was wat te ijverig met versmallen. Silke kreeg het rokje met veel moeite over haar billen getrokken. Eén zijnaad terug losgemaakt en de rits er terug in gezet, de tailleband wat aangepast en de knoop er terug aangezet. Ik zoomde het rokje terug met een blinde zoom om, met de hand. Dit was de eerste keer dat ik dit deed. Het ging niet zo snel als met de machine, maar wel een heel mooi resultaat! Ik liet het goed lang, zo heeft ze er hopelijk lang plezier van.

En voila, een nieuw-oud rokje voor mijn meisje! Ze is er heel tevreden over. Op naar het volgend project!

A-lijn rokje voor Silke

A-lijn rokje voor Silke

A-lijn rokje voor Silke

A-lijn rokje voor Silke

A-lijn rokje voor Silke

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Als ik nog eens zo'n stofje vind, dan maak ik voor mezelf een nieuw rokje!

      Verwijderen
  2. Leuk dat je zo'n geliefd rokje opnieuw kan gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Nat! En gelukkig vindt Silke het ook super!

      Verwijderen