dinsdag 2 september 2014

Feest? Naaien!

We mochten nog eens naar een trouwfeest gaan. De ideale gelegenheid om nog eens iets voor mezelf te naaien. De Birdy Bloes stond al even op mijn to-do-list. Ik paste het patroontje een beetje aan. Zo maakte ik de halsuitsnijding minder breed, maar wel iets dieper. Ik centreerde het bloesje lichtjes en stak ook geen elastiek in de zoom.

Best wel tevreden over dit bloesje.
Maar het stofje zal er ook wel voor iets tussen zitten. Het is er eentje van  Nani Iro, zo'n double gauze stofje. Heerlijk zacht en soepel.
Het lag al ongeveer een jaar of 4 in mijn kast voor ik erin durfde te knippen...

Van de overschot maakte ik nog een smal cirkelsjaaltje.

De foto's werden getrokken door de dochter...

Birdy topje

Birdy topje

En wat zien we op de tweede foto? Een nieuw jasje en een nieuwe sjaal voor Nina!
Daarover straks (of morgen) meer, nu roept het huishouden....

4 opmerkingen: