donderdag 11 september 2014

Een Jackie voor Nina

Ik beloofde in mijn vorige blogpostje nog foto's van het jasje van Nina. Ik werd geveld door een griep en daarna nog een zware verkoudheid, daarom duurde het wat langer...

In de lente knipte ik voor Nina een Jackie. En toen werd het heel snel zomer. Te warm voor het stofje dat ik geknipt had. Dus bleef ie liggen. De laatste week van de vakantie dacht ik aan het jasje en stak ik het eindelijk in elkaar.
Toen ik aan het achterpand wou beginnen, merkte ik dat er iets misgelopen was. Het achterpand was een stuk korter dan het voorpand. Blijkbaar had ik een verkeerde lijn van het patroon overgetekend. Geen probleem. Ik knipte alle stukken een beetje korter, met als resultaat: een korte Jackie! Een heel ander jasje dan de vorige (lange) Jackie die ik maakte, maar zeker ook mooi!

De buitenkant is een babyrib, binnenkant een katoentje met scooters erop en de knopen komen van de zolder van ons oma.

Het sjaaltje haakte ik ook zelf. Ik gebruikte dit patroon als basis, maar paste het wat aan voor mijn kleine meid.
En nu dan maar snel over naar de foto's...

Korte Jackie voor Nina

Korte Jackie voor Nina

Korte Jackie voor Nina

Korte Jackie voor Nina

Korte Jackie voor Nina

Korte Jackie voor Nina

Korte Jackie voor Nina

Korte Jackie voor Nina

Korte Jackie voor Nina

6 opmerkingen: