maandag 2 juni 2014

Hemd en Soft Cactus

Ik deed weer iets voor de eerste keer. Ik maakte een hemd voor de verjaardag van de man des huizes. Eentje in een Soft Cactus stofje. En je hebt het waarschijnlijk al 100 keer gelezen, maar het is echt zo, wat een heerlijk zacht stofje!

Ik koos voor de groene Wicky Pikes en maakte het Cool Blue Hemd uit La Maison Victor (Lente 2014). Ik maakte er wel korte mouwen aan, gezien het weer... De knopen vond ik in mijn verzameling die ik 'erfde' van mijn oma.

Ik gebruikte de handleiding van Mamasha om het tot een goed eind te brengen. Dominique is er tevreden mee. Hij deed het al dadelijk aan om naar het Fakkelfeest van mijn nichtje te gaan.

En dan nu de foto's...


Hemdje voor de papa

Hemdje voor de papa

Hemdje voor de papa

Hemdje voor de papa

Hemdje voor de papa

4 opmerkingen:

  1. Ooo! Moet ik eens laten zien aan mijn wederhelft, want hetzelfde stofje ligt hier ook nog klaar voor hem, normaal gezien ook bedoeld voor een hemd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook dit hemd aan het maken, maar zit vast met de mouwen. Er staan geen knipjes op het patroon van het plat stuk van het rugpand. Hoe heb jij dit opgelost?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nele, ik heb de naad van het plat stuk met de achterkant gebruikt als referentiepunt.
    Succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen