dinsdag 1 april 2014

Zon, Jackie en Jumpsuit

Op dit moment zit ik heerlijk in het zonnetje. 31 graden op ons terras!
Ik zou dringend nog wat shortjes en kleedjes moeten maken met deze temperaturen! Maar eerst nog wat genieten en even laten zien wat ik vorige week maakte.

Ik maakte een eerste Jackie voor Silke. Zoals ik al overal las, een leuk patroontje en een goede handleiding. Meer valt daar niet over te zeggen. Alleen dat ik het patroon enkele maten kleiner ook al overtekende. Stof voor Nina hare Jackie bestelde ik net, dus binnenkort show ik die hier ook.

Jackie Jasje voor Silke

Jackie Jasje voor Silke

Jackie Jasje voor Silke

Jackie Jasje voor Silke

Jackie Jasje voor Silke


Patroon: Jackie Maat 128
Stof: Groene gabardin en Basic sketch yellow van Timeless Treasures beiden gekocht bij Koekepeertje. Paspel en zakjes maakte ik van het voeringstofje.



Even de schaduw opzoeken. De tablet begint warm te worden....

Jens is al maanden aan het vragen of ik een pyjama in 1 stuk voor hem wil maken. Hij had 2 kledingmaten geleden een lievelingspyjama van Cars en sinds hij daar echt niet meer in past komt die vraag zo nu en dan weer terug. Ik tekende een tijdje geleden op een bijeenkomst van Naais Girls een patroontje en toen bleef het weer liggen. Stof kocht ik ook al, maar er kropen enkele kledingstukken tussen. Zondag knipte ik de stof en gisteren stak ik de jumpsuit in elkaar. Blij dat hij was!
Poseren doet hij niet graag. Toch kreeg ik hem overhaald om enkele foto's te maken.


Jumpsuit voor Jens

Jumpsuit voor Jens

Jumpsuit voor Jens

Jumpsuit voor Jens

Patroon overgetekend van de Stoffenfee. Maat 119 maar bovenstuk en pijpen wat ingekort.
Tricot stof gekocht bij de Stoffenfee. Boordstof komt van bij Stoff in Alken.


De jumpsuit zat snel in elkaar. Alleen moet ik er volgende keer aan denken om de rits in te stikken vóór ik de rugnaad stik. Zal een stuk makkelijker zijn! Alleen over de halsboord ben ik niet 100% tevreden. Ik stikte die biais gewijs er aan. Op zich niet fout, maar dan had ik de rist ook hoger moeten laten komen...

En nu snel Jens zijn waterbaan vullen. Want daar vraagt ie ook al 3 dagen naar!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen