vrijdag 28 februari 2014

Flamingo's en dino's

Vorige week dinsdag ging ik weer naar de Naais Girls bijeenkomst. Ik begon er aan een kleedje voor Silke. Ze had stof met flamingo's (van Timeless Treasures) uitgekozen en het moest een kleedje met zwier worden.
Ik gebruikte de bovenkant van het Louisa kleedje, een maatje groter dan vorige keer, en stikte er een hele hoop stof onder met een hele hoop stolpplooien. Door wat geknugel met de plooien was het kleedje die avond niet klaar. Ik werkte het kleedje donderdag verder af.
Spijtig genoeg valt het bovenstuk wat groot uit...
Foto op model hebben jullie nog tegoed.


Flamingo kleedje voor Silke

Flamingo kleedje voor Silke

Flamingo kleedje voor Silke


Vrijdag maakte ik Jens zijn dekbed.
Hij had dino stof van Timeless Treasures gezien.

Dino deken voor Jens

Hij wou er een kussen van. Dus bestelde ik een halve meter bij Koekepeertje. Toen het stof hier was, wou hij ook een deken met dino's hebben. Ik had hier nog een mooi fleece dekentje van Ikea liggen, dus dat zou vlug klaar zijn. Spijtig genoeg was de stof uitverkocht bij Koekepeertje. Ik dus op zoek naar een andere winkel die hetzelfde stofje verkocht. Gelukkig hadden ze bij Julija's shop hetzelfde stofje. Ik bestelde 1,5m. Toen de stof hier was, besliste Jens dat hij een dekbed wou. Grrrr, de stof was niet lang genoeg en niet breed genoeg! In de Ikea kocht ik blauwe Ditte stof. Maar waar zat ik toch met mijn gedachten? Ik kocht te weinig voor de achterkant en voor de kader aan de voorkant!
Weer mijn plan bijstellen. Ik had hier nog een 2-persoonsdekbed dat wat versleten was. Ik knipte de achterkant uit een stuk dat nog goed was. Uit het Ditte stof knipte ik stroken zodat ik rond het dino stof een mooie kader had. Ik elkaar gezet en net op tijd klaar voor hij van school thuis kwam. Hij was in de wolken en vroeg of ik ook een dekbed wou maken met robotten. Voor ik daar aan begin, moet ik eerst zien dat ik mijn hoofd erbij hou en genoeg stof bestel!


Dino deken voor Jens

Dino deken voor Jens

Dino deken voor Jens

1 opmerking:

  1. Ziet er heel mooi uit. Ik heb de flamingo stof gekocht op www.rijstextiles.com/nl/Timeless-Treasures-Stoffen maar heb er kussen van gemaakt. De kwaliteit stof is echt super. Waar hoopt u Timeless Treasures stoffen?...

    BeantwoordenVerwijderen