donderdag 13 februari 2014

Bats

Toen ik dit zag, wou ik er ook eentje voor mezelf. Ondertussen wordt er ginds gewerkt aan een volwassen patroon. Maar ik kon niet wachten en ging op zoek op het internet. Misschien kon ik zelf wel zo'n patroon in elkaar steken. Ik vond een uitleg die me niet te moeilijk leek. Eerst moest ik op zoek gaan naar een patroon van een shirt. En wat vond ik in één van mijn boeken? Ja hoor, een kant en klaar patroon!
Ik maakte alvast een testversie. Een groen tricotje dat ik enkele jaren geleden van het stoffenspektakel mee bracht. Ik moest het shirtje wel wat korter maken, want ik kwam niet toe met mijn stof. Onderaan maakte ik een brede boord en nu is het shirt lang genoeg. Zo ga ik er binnenkort zeker nog eentje maken. Stof heb ik al liggen. Maar eerst wil Silke ook zo'n t-shirt, maar dan in het rood...
Patroon komt uit Fashion Trends Nr. 1 2011

Fotograaf van dienst is Jens...

T-shirt met vleermuismouwen

"Mama doe je hand eens omhoog, dan zie je de mouw beter!"
T-shirt met vleermuismouwen


De mouw boordjes gaan bij een volgende versie iets minder lang zijn. En misschien maak ik het t-shirt ook een beetje smaller...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen