maandag 10 juni 2013

Aanloop naar de communie deel 3 - einde.

Voor ons Nina wou ik ook een nieuw kleedje maken voor bij Silke haar communie. Ik maakte eerst een paar testkleedjes vooraleer ik het juiste model had.
Ik wou een A-lijn kleedje met mouwtjes.

Eerst maakte ik een kleedje uit de Knippie. Sorry, maar ik heb op dit moment geen zin om te gaan zoeken welke...
Maar dat werd al snel aan de kant gelegd wegens té wijd en té kort.

Kleedje Nina

Kleedje Nina

Kleedje Nina

Dit weekend gingen we naar een binnenspeeltuin om Jens zijn 5de verjaardag te vieren en toen deed ik haar het kleedje nog eens aan. Met legging, want meer dan een tuniekje is het niet meer....

Kleedje Nina

Het stofje kreeg ik als geboortegeschenk van de mama van mijn schoonzus.

Na dit kleedje maakte ik het kleedje uit Stof-voor-durf-het-zelvers. Ik maakte de kleinste maat, maar voor mijn meisje (die toch nog 2 maten kleiner heeft) was het wat aan de smalle kant. Ik heb er zelfs geen foto van merk ik nu...
Ik ga dat kleedje zeker nog eens maken, maar dan een paar maten groter. Want ik vind het toch mooi!

Daarna heb ik zelf een patroontje getekend. Ik gebruikte de handleiding van Mme Zsazsa. Ik deed dat ooit nog eens voor Silke en vond het wel leuk...
Ik voegde nog kapmouwtjes toe volgens de tut van Emma en Mona.
Stof komt van de zolder van mijn grootmoeder.

Kleedje Nina

Kleedje Nina

Kleedje Nina


Ons meisje wil tegenwoordig dadelijk de foto's zien die van haar gemaakt worden...

Dit patroon was perfect! Dus kon ik het eindelijk in het goed maken.
Ik was al heeeeeel lang verliefd op het Retro space stofje van Michael Miller. Maar ons Silke vond dat niet mooi, dus heb ik nooit iets voor haar mogen maken met dat stofje. Gelukkig heeft Nina nog niet zo'n uitgesproken smaak!


Kleedje Nina

Kleedje Nina

Kleedje Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen