maandag 11 februari 2013

Overlock

Ben blij met de uitbreiding van mijn machinepark. Zaterdag gekocht, 's avonds patroon en stof geknipt en zondag mijn eerste kaptrui in elkaar gezet. Ik had net iets meer dan 2 uur nodig om de trui in elkaar te steken. En hoe mooi is dat resultaat wel niet!
Ik moest het garen tot 3 keer terug inrijgen omdat er ene draad steeds brak. En nu weet ik beter hoe de machine werkt, dus de volgende trui gaat nog sneller in elkaar zitten!
Morgen teken ik het patroon nog eens (enkele maten groter) en dan krijgt Silke ook een kaptrui.


De achterkant...
kaptrui1

Kijk eens hoe een mooi kruis onder de arm...
kaptrui2

Inclusief een buidelzakje. Het enige waarvoor ik mijn naaimachine nodig had.
kaptrui3

En ja, ik had beter eerst de trui even gestreken alvorens foto's te nemen...
kaptrui4


Patroon: kaptrui Stof voor durf-het-zelvers.
Stof: Van de zolder van Moeke.

3 opmerkingen:

  1. jeetje wat kun jij een boel moois maken zeg! Niet alleen deze trui maar ook heel veel andere dingen zag ik hier al, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je er ook en patroontje van?

    BeantwoordenVerwijderen