zaterdag 13 oktober 2012

Samenvatting van 3 maanden (deel 3)

De grote vakantie is nu alweer enkele weken gedaan. Ik dacht dat ik nu toch weer wat meer tijd zou hebben om te naaien. Maar 6 weken later moet ik tot mijn grote spijt toegeven dat mijn machine nog niet uit de kast is geweest.
Ik heb wel al enkele dingen geknipt en klaarliggen om in elkaar te zetten: 2 vampieren capes voor de 2 oudsten, een ballonkleedje voor de jongste en een klokrok voor mezelf.
De capes wil ik volgende week afwerken en de rok de week erna en het kleedje moet dan de week daarna. Hopelijk gaat dat lukken, want ik wil nog zo veel moois maken.
Zo staan er nog 2 kaptruien voor de 2 oudsten, een broek voor zoonlief, nog een paar snelle rokjes voor de meisjes en een gilet voor mijn broer op de to-do-list. Oei oei als ik dat zo lees moet ik maar mee doen met de jongste en ook niet meer slapen...

Wat maakte ik in de grote vakantie?
Silke werd 6 jaar en wou graag een piratenfeest voor haar vrienden. Daarvoor maakte ik een rok voor haar en eentje voor mij. Alletwee een klokrok uit hét rokkenboek.


Klokrokje

Silke had een bijpassende bandana. Het stofje komt van de zolder van mijn oma.

Klokrokje

Voor Jens maakte ik een piraten gilet, ook weer dankzij Mme Zsazsa.

Hij had ook een bijpassende bandana, maar die is niet lang genoeg aangeweest om op foto vastgelegd te zijn. Hier zie je trouwens ook dat mijn rok mooi bij zijn gilet past... (stof komt van Stoff in Alken)


De vriendjes kregen trouwens ook nog allemaal een cool ooglapje. Idee haalde ik hier.

Piratenfeestje

Voor het familie-verjaardagsfeest maakte ik een prinsessentaart. Die viel letterlijk en figuurlijk in smaak bij de jarige...

Prinsessentaart



En als je dan toch het patroon van een klokrok hebt getekend, dan kan je er nog wel eentje maken...
(Stof komt van het Stoffenspektakel, tailleband is een stukje van een buikband van tijdens de zwangerschappen)

Tricot klokrok

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen