vrijdag 11 maart 2011

Lentejasje voor Silke

Voila, Silke haar jasje is klaar! En ik ben er bijna 100% tevreden over. Ik heb de knoopsgaten niet op de juiste plaats gezet. En tot die conclusie kwam ik natuurlijk pas toen ze al open waren... Ach ja, volgende keer beter!

Ik heb een bestaand patroon wat aangepast. Het patroon was een rechte, lange jas, met een puntige kraag, met beleg, split achteraan,... Afin, ik heb dus het een en ander aangepast. Van de puntige kraag maakte ik een rond kraagje. Naar de handleiding van Mme Zsazsa, heb ik het jasje wat uitgeschuint vanaf de oksel. Volgende keer schuin ik hem nog wat verder uit. En weer dankzij dé Mme maakte ik er een eenvoudig jasje met voering van. Ik gebruikte haar handleiding van een omkeerbaar jasje. En dankzij Vermiljoen's handleiding heeft het jasje zakjes in de naad.

Vanwaar de stofjes komen, dat blogde ik hier al. En meer is daar eigenlijk niet over te zeggen... Behalve: foto's!

Blauw bloemenjasje

Blauw bloemenjasje

5 opmerkingen:

  1. Een heel mooi jasje! Leuk hè, een bestaand patroon aanpassen naar je eigen goesting.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank u wel allemaal!
    @Lila: Dat is het leukst van al, zo iets helemaal naar uw eigen goesting maken!

    BeantwoordenVerwijderen