donderdag 3 februari 2011

Mangolassi

Mangolassi

Dit drankje vond ik in Delicious feb. 2009: Mangolassi. Het is een recept van Jamie Oliver.

Wat hij er zelf van vindt? "Dit is de verfrissendste drank die je kunt hebben bij curry. Zelfs beter dan bier je tong te verkoelen wanneer je teveel pepertjes hebt gebruikt. Probeer het, geweldig!"

Ik wou het eens proberen. We eten vandaag wel niet pikant, maar dat geeft niet... Het is zo ook lekker hoor!

Het receptje even delen? Dan hoeft u me niet op mijn woord te geloven en kan je het zelf eens uitproberen.

Nodig voor 4 personen:
¤ 2 grote rijpe mango's
¤ 250 gr yoghurt
¤ 100 ml melk
¤ geraspte schil en sap van 1 limoen
¤ evt. Bruine suiker of honing (dit deed ik niet, was zoet genoeg)
¤ takje verse munt, blaadjes geplukt.

Snijd het vruchtvlees van de mango's en verwijder de schil en pitten. Doe het vruchtvlees en sap in een blender. Voeg de yoghurt, melk,limoenrasp en -sap toe. Pureer 1-2 min. tot alles lekker glad is. Proef de lassi. Voeg suiker of honing toe als je het zoeter wilt en laat de machine nog even kort draaien. Laat koud worden in de koelkast, garneer met munt.
Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen